torsdag 1 september 2011

Känner hur det bränner inom mig

Jag har en smygande känsla av ångest. Pengaångest, med andra ord. En känsla som jag levt med alldeles för länge. Den hinner precis släppa innan den kommer tillbaka igen. Hello darkness, my old friend. Nej, det kanske var att överdriva, men det är verkligen jobbigt. Jag får en sådan total inre stress, när jag vet att jag måste planera minsta lilla köp för att ha råd med mat och hyra. Jaja, jag vet att jag inte direkt är ensam om det här problemet och jag vet att jag inte ens borde klaga över det.

Skälet till min nuvarande pengaångest är för att jag måste betala deposition och hyra för lägenheten i Norge och det är så dyrt! Inte överdrivet dyrt, vi har verkligen hittat en hyra som till och med min lilla plånbok har råd med men det blir mycket pengar så här i början. MEN! Jag tänker inte hänga läpp för det. Det är bara att le och keep on walking. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar