onsdag 3 augusti 2011

Come on up and dance with me!

Ungefär så är det jag känner nu. Jag är glad och pepp på livet!

Bytt blogg har jag gjort också, så för tillfället ser det kanske lite opersonligt ut. Men det är så det är, bara att gilla ändå. Hur som, i min förra blogg var allt svart och jag kände nu är det dags för en förändring. Låter lite dorky kanske, som att det spelar någon roll vad ens blogg har för färg. Och nej, det gör det inte egentligen. Men jag har valt att göra en ny blogg full med färg för att det ska spegla verkligheten; jag ska lämna mitt svarta jag och bli mer regnbågsfärgad (passar ju bra nu när det är Pride och allt ;)).

Jag har i hela mitt liv älskat svart, det är och kommer förbli min favoritfärg, men just nu känns det som att jag är fast i det svarta. Jag väljer svart för att det är tryggt, något jag är van vid. Jag känner igen det, vet precis vad jag har att vänta av just det.
   Nu pratar jag såklart inte bara om färgen svart, men det tror jag är rätt tydligt. Vad jag försöker säga är att svart är fint, bra, trevligt och allt det där. Men svart kommer alltid vara svart, mörkt och instängt. Därför ska jag nu ta ett djupt andetag och fånga en regnbåge.

Shit, flummigt första inlägg. Menmen, sån är jag.

Nu ska jag äta innan jag ska dra iväg till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar